Pràctica 1: Situem Besalú

Pràctica 1: SITUEM BESALÚ


Material

          - Mapa en blanc (amb poblacions, rius i muntanyes marcats)
         - Plastilina (verda, groga, marró, blava)
         - Llàpis de colors (verd, marró, blau)
         - TIC (ordinador)


Procediment
A continuació es detalla el procediment que hem seguit per plantejar l’activitat:

En primer lloc, hem dibuixat un mapa en blanc on hi hem situat les dues poblacions més importants de la comarca, els rius i les muntanyes principals. Per poder fer això, ens hem orientat amb els mapes ja existents de la comarca i hem seleccionat el que volíem treballar. A continuació, hem escrit a cada mapa, amb un petit text a sota, l’explicació de l’activitat.

En la primera fitxa, s’ha descrit l’activitat amb la intenció que els alumnes pintin en colors blau, marró i verd els diferents punts d’interès i els situïn.




 En la segona fitxa, es descriu l'activitat amb la intenció que els alumnes afegeixin plastilina als terrenys muntanyosos (marró), als turons (groga), a les planes (verda) i als rius (blava). 







A continuació, us adjuntem el resultat final, perquè en pugueu veure alguns exemples.








Esperem que us sigui d'utilitat. Us animem a portar-la a terme! 






Comentaris

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Hola!
    Som la Cynthia, la Irene i la María del Mar.
    Pensem que heu fet molt bona feina. L'activitat és molt completa i està ben descrita, creiem que els alumnes ho entendran amb l'explicació que doneu.
    L'únic aspecte que potser canviaríem és el fet que hi hagi la comarca delimitada sense cap zona al volant, és a dir, creiem que s'hauria de posar algún poble del voltant o simplement dibuixar una línia continúa perquè els alumnes no es pensin que està envoltada de mar.
    Nosaltres hem fet dos mapes, un per pintar i l'altre assenyalant les corbes de nivell de la zona, és una altra proposta.
    Us recomanem que feu el vídeo de la tasca que s'havia de fer dels mapes.
    Així doncs, la nostra nota és un 8, continueu així.

    ResponElimina
  3. Activitat molt adequada per desenvolupar competències relacionades amb les ciències socials, tals com els accidents geogràfics, les poblacions i la diferenciació de zones segons les seves característiques. És dinàmica i contextualitzada, ja que es pot tractar amb les zones més properes dels alumnes.
    L'explicació de l'activitat és clara i concisa i descriu adequadament els passos a seguir per desenvolupar l'activitat. Tot i això s'introdueix de forma molt directe, sense una prèvia introducció. El vocabulari utilitzat permet entendre tots els passos i és específic, permet al lector conèixer què s'ha de fer i de quina manera.
    En la primera activitat, la imatge del mapa està molt ben estructurada, tot i que hi manquen les fronteres de les poblacions que envolten Besalú per evitar confusions. Tanmateix, es poden diferenciar clarament els elements que constitueixen la zona: els rius, les muntanyes i les poblacions més importants.
    En la segona activitat, el plantejament és molt directe i no s'especifiquen els passos a seguir amb deteniment. S'hi podrien incloure els diferents nivells d'alçada per cada zona, ja que no queda clar entre quines altures es troben. La realització d'un vídeo sobre el procediment i la descripció dels passos a seguir ajudaria a entendre millor l'activitat i a tenir un model a seguir.
    En conjunt, es pot observar la bona planificació i l'esforç per desenvolupar ambdues activitats. Molt bona feina!

    ResponElimina
  4. La nostra nota numèrica és un 8. Molt bon bloc noies!!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Pràctica 1.1

Disseny de la pràctica 3

Pràctica 1.2